Ve Allah (C.C) buyurdu ki:

İMAN EDEREK SALİH AMEL İŞLEYENLERİN HATALARINI AND OLSUN Kİ ÖRTERİZ VE ONLARI YAPTIKLARI AMELLERDEN DAHA GÜZELİ İLE MÜKAFATLANDIRIRIZ. (Ankebut, 7)

GÜNÜN SÖZÜ

İNSANLARA MERHAMET ETMEYENE ALLAH (C.C)MERHAMET ETMEZ...
Hadis-i Şerif

DUR!BURADAN ÖTEDE RİSK VAR!!!

HOŞGELDİN...AMA BURADAN SONRASI SENİN İÇİN HOŞ OLMAYABİLİR...DİKKATLİ OL...
Ben bir miktar suydum,
Yatağımı arıyordum,
Bulacaktım ama;
İzin vermediler,
Kim mi?
Herkes...

26 Kasım 2010 Cuma

LIKE BAĞIMLILIĞI


     Ey Allah'ım,dünya nereye gidiyor!
     Dün Sırbistan'dan arkadaşım aradı,rahatsızlanmış,hastaneye gidecekmiş.
    "Hayırdır kardeşim,neyin var , üşüttün mü" deyince gülümsedi önce ve "evet üşüttüm" dedi.
    "Eee  sen hakettin bunu" dedim."Sen güzelim Akdeniz'i bırak,git elin soğuk memleketlerine,sonra üşüt hastaneye git.""Biz burada kısa kolluyla gezeceğiz neredeyse,siz orada üşütün."
     Bu arada o hınzır hınzır gülüyordu.
    "Bu bildiğin üşütmelerden değil,like bağımlısı oldum" deyince şaşırdım.Bozuntuya vermek istemedim ama o yine de bilmediğimi hissedip anlattı.
    Like bağımlılığı tıp literatürüne taze girmiş bir psikolojik rahatsızlıkmış.Facebookta paylaşım yapanlar videoları,fotoğrafları beğenilmediğinde depresyona giriyorlarmış.Ayrıca  fotoğraf ve video paylaşanlar paylaştıkları bu dosyaların beğenilme oranlarını birbirleriyle yarıştırıyorlarmış.Ve videosu ya da fotoğrafı diğer arkadaşlarınınkinden daha az beğenilenler bile ruhsal bunalım içine giriyorlarmış.
   Yirmili yaşlarda bir bayan paylaştığı video yirmi dakika boyunca beğenilmeyince hezeyana uğrayıp bileklerini kesmiş.Allahtan zamanında müdahale edilmişte,kurtarılmış.
   Bunun için başta Sırbistan olmak üzere Avrupa Ülkeler'inde Like Bağımlıları klinikleri bile oluşturulmaya başlanmış.Like sendromuna tutulan hastalar bir süre bu kliniklerde tedavi edilecekmiş.Tedavi süresi ve şekli hastadan hastaya değişiyormuş.
   Facebook'ta genel ev kuranları, medeni halini "ilişki de değil" diye değiştirdiği için boşananları hatta aynı nedenden sevgililerini kurşunlayanları duymuştuk ama sanırım like bağımlılığı hepsinden farklı.
    Facebook'u kurup dünyayı değiştiren ,dünyanın en genç milyarderi ,"VELET"in icadı neler yapmaya başladı.
   Siz siz olun.Siz daha nasıl siz olacaksınız onuda bilmiyorum ama çok fazla kapılmayın bu icada.
   Like Bağımlılığı sizede bulaşabilir.
   Bizden söylemesi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder