Ve Allah (C.C) buyurdu ki:

İMAN EDEREK SALİH AMEL İŞLEYENLERİN HATALARINI AND OLSUN Kİ ÖRTERİZ VE ONLARI YAPTIKLARI AMELLERDEN DAHA GÜZELİ İLE MÜKAFATLANDIRIRIZ. (Ankebut, 7)

GÜNÜN SÖZÜ

İNSANLARA MERHAMET ETMEYENE ALLAH (C.C)MERHAMET ETMEZ...
Hadis-i Şerif

DUR!BURADAN ÖTEDE RİSK VAR!!!

HOŞGELDİN...AMA BURADAN SONRASI SENİN İÇİN HOŞ OLMAYABİLİR...DİKKATLİ OL...
Ben bir miktar suydum,
Yatağımı arıyordum,
Bulacaktım ama;
İzin vermediler,
Kim mi?
Herkes...

3 Ocak 2011 Pazartesi

BEN ÖLÜRSEM BİTERSİNİZ; HÖÖÖÖCCÜÜÜÜÜ!!!

 
  
     "Bana bir şey olursa durumlarınız çok zorlaşır." 


     "Türkiye Kürdistan ilişkileri karmakarışık olur .." 
  
     "Bizim önderlik altında topladığımız Kürt Halkı'nın gücü çok değişik yerlerde kullanılır."


     "Ben bu imkanı durdurmuşum aslında .."

      Yıl 1992...Mehmet Ali Birand'la Bekaa Vadisi'nde görüşen Öcalan, bundan tam on dokuz yıl önce bunları söylüyordu.

     Bu gün gazetelerde Öcalan'ın yaptığı açıklamaları okuyunca doğrusu bu sözleri hatırlayamadan edemedim... On dokuz yıl önce " bana bir şey olursa yandınız " diyen Öcalan bu günlerde AİHM'ye gönderdiği savunmada da  aynı ifadeleri kullanmış ...

     "Depremden, hastalıktan ölsem bile ,PKK komplo sayar.Sonsuz bir savaş çıkar.Provokasyon da olabilir. Bu yüzden martta çözüm için acele etmeliyiz. Bayrak ,sınır ve resmi dille sorunumuz yok , sosyal alanda çözüm istiyoruz."


      Aslında Öcalan bu açıklamalarıyla iki konuya temas etmek istiyor gibi görünüyor : 1) Ben Kürtler'in başıyım. Ben ölürsem taht kavgaları çıkacaktır ve bu taht kavgaları Kürtler'i bölecektir ve bu bölünmüş Kürt gücü başkalarınca çok yanlış mecralarda kullanılacaktır. O zaman soru şudur: PKK komple bir örgüt olarak birileri tarafından sürekli olarak kullanılmıyor mu? 2) Ben PKK için çok değerliyim. Ben ölürsem , nedeni ne olursa olsun , sizin elinizde öldüğüm için PKK sizi sorumlu bilip , size bitmeyecek bir savaş açacaktır. O zaman da soru şu : Otuz yıldır süren çatışmalardan sonra  ( ben savaş demiyorum buna)  böyle bir tehdit anlamlı mıdır, önemli midir?

      Benzer sözleri bir çok PKK sempatizanı Kürt kökenli vatandaşlardan da duymuştum geçmişte. Bir çokları " Öcalan için verilen idam cezası neden infaz edilemedi" sorusuna ," Kürt Halkı'nın isyan çıkarmasından korktukları için" demişti. Hatta "idam cezasının" Öcalan için yürürlükten kaldırıldığını düşünenlerin sayısı bile az değildir o camiada. Kürt sorununu çok iyi bildiğini , PKK'yı çok iyi tanıdığını söyleyen bir kısım yazar da  bu düşünceyi desteklemektedir.

     Gerçekten böyle midir? Abdullah Öcalan bir nedenden ölse bu ön görüler gerçekleşir mi ? Sonsuz bir savaş çıkar mı ?

     Abdullah Öcalan 1999'da ABD tarafından Türkiye'ye çeşitli şartlarla , özel olarak paketlenip teslim edildiğinde  ve birinci şart olarak "Öcalan ölmeyecek" dendiğinde de ABD acaba Kürtler'in isyan etmesinden mi çekinmişti ? Yoksa Öcalan'ın yaşaması uluslararası bir çevrenin Türkiye üzerinde ki menfaatleri ile mi ilgiliydi? Ya da biz bunu şöyle mi yorumlasak : "Öcalan kendisini Türkiye'ye teslim edenlere mesaj gönderiyor ve bunu da Türkiye Cumhuriyet'ini tehdit ederek yapıyor" mu acaba?

    Aslında hepimiz biliyoruz ki , PKK ile süren çatışmalı ortam öyle bir anda sona erecek değildir. Kürt sorunu  denilen şey ( ben bu söylemi de onaylamıyorum hiç bir şekilde) akşamdan sabaha çözülüverecek meselelerden değildir. Ki görünüşe bakılırsa Kürt Meselesi süreci daha bir çok iktidar partisini , bir sürü Apo'yu da eskitecekmiş gibi görünüyor.  Temennimiz bir an önce sorunların aşılması yönünde ama gerçekçi olmak gerekirse bu meselede Türkiye'nin önünde oldukça uzun bir süreç olduğu aşikar..

     Üstelik, bu meselede atıldığı söylenen adımların sıfırlanma riski de henüz tümüyle ortadan kalkmış değildir. Darbeler dönemi kapandı , artık Türkiye'de darbe olmaz diyenlere bakmayın. Evet ,bu konuda son dönemlerde oldukça uzun adımlar atıldı ama unutmayalım ki hiç bir siyasi rejim ihtilallere , darbelere karşı yüzde yüz güvende değildir. Hele ki , demokrasi...Belki de darbeye giden yolların en açık olduğu rejimdir. Çok yakın gelecekte büyük bir siyasi kriz çıkmayacağının hiç bir garantisi olmadığına göre , bir askeri darbenin olmayacağının da bir garantisi yoktur. Ve askeri rejimlerin Türkiye ölçeğinde Kürt Meselesi'ne yaklaşımı da bellidir.

     Meseleye bu açıdan bakılınca , Öcalan'ın " bana bir şey olursa " tehditleri de pek inandırıcı görünmüyor, bence...

    Fakat ne Öcalan bu sözleri durduk yerde sarf ediyor, ne de bu sözler durduk yerde medyanın gündemine taşınıyor. Arkasında ki siyasi dalaverelerin ne olduğunu şimdilik anlayamayacak olsak bile en azından bir şeyin altını kalınca çizgilerle çizmek gerekiyor : Bu meselede en çok dışarıda ki siyasetçi Kürtler'in itidalli olmaları ve her attıkları adıma dikkat etmeleri gerekiyor. Acaba onlar bunu yapıyorlar mı?

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder