Ve Allah (C.C) buyurdu ki:

İMAN EDEREK SALİH AMEL İŞLEYENLERİN HATALARINI AND OLSUN Kİ ÖRTERİZ VE ONLARI YAPTIKLARI AMELLERDEN DAHA GÜZELİ İLE MÜKAFATLANDIRIRIZ. (Ankebut, 7)

GÜNÜN SÖZÜ

İNSANLARA MERHAMET ETMEYENE ALLAH (C.C)MERHAMET ETMEZ...
Hadis-i Şerif

DUR!BURADAN ÖTEDE RİSK VAR!!!

HOŞGELDİN...AMA BURADAN SONRASI SENİN İÇİN HOŞ OLMAYABİLİR...DİKKATLİ OL...
Ben bir miktar suydum,
Yatağımı arıyordum,
Bulacaktım ama;
İzin vermediler,
Kim mi?
Herkes...

30 Kasım 2010 Salı

DÜŞÜNMEK




     Bizim milletin Freud'a karşı anlaşılmaz bir ön yargısı var.Öğrencisinden  öğretim görevlisine kadar bu böyle malesef.Marx içinde geçerli bu durum.Darwin içinde.

    Mesela bir yerde Darwin'den bir örnek verseniz evrimci,Freud'dan örnek verseniz sapık,Marx'tan örnek verseniz komunist etiketi alıvermeniz işten bile değildir.

   Aynı şey mesela Fethullah Gülen,Cübbeli Ahmet Hoca,Necmettin Erbakan,Nazım Hikmet,Yaşar Kemal,Bekir Coşkun vesair tüm cenahların temsilcileri içinde geçerli..

   Kimse söylediğiniz sözün içeriğiyle ilgilenmez,kim tarafından söylenmiş olduğuyla ilgilenir genelde."Biliyor musun, o adam şöyle şöyle şöyle."


  Bu durum kitaplar içinde geçerlidir.Elinizde gördükleri kitaplara göre etiketlerler sizi.Mesela,toplumumuz içinde  ki bazı kesimler içinde alenen İncil okuyamazsınız.Bazı kesimler içerisinde de Kur'an okuyamazsınız.


   Dinlediğiniz müzik,giydiğiniz kıyafetler,saç stiliniz vesair sizi dış dünyaya açan tüm aksesuarlarınız toplumsal kimliğinizin bir parçası gibi algılanır ve insanların zihninde ki iz düşümünüz de o doğrultuda olur.

    Bu ,bence ,bazılarının iddia ettiği gibi insanlarımızın geri kalmış,cahil, kötü niyetli,yobaz,aptal olmalarından kaynaklanmıyor.Türkiye'de ki cemaat kültürü malesef bu. Türkiye'de bireyin toplumsallaşması geleneği böyle.Son zamanlarda her ne kadar değişmeye başlasa da bu durum yine de çok fazla mesafe alındığı söylenemez.Demokratlık deyince mangalda kül bırakmayan adamların bile karşıt düşüncelere ne kadar tahammülsüz olduğunu sık sık görebilirsiniz.

    Ben bunun böyle olmasına en çok üniversite camiasında rastladığımda şaşırmıştım. Sürekli anlatılan konular olmasına karşın üniversiteye gidip bizzat gözlerimle gördüğümde bu konunun daha çok kültürümüzle ilgili olduğuna karar vermiştim.Kelli felli ,doktoralı,bir kaç yabancı dil bilen,dünyanın en gelişmiş ülkelerinde eğitim almış,hatta hocalık yapmış adamların "Sait Nursi", "Fethullah Gülen" ,"Atatürk","Marx","Darwin" algılarını görmek çok şaşırtıcıydı.Sıradan,avam halk tabakasının meselelere bakış açılarıyla profesörlerin,doçentlerin,doktorların ki arasında ki benzerlikler görülmeye değerdi.Öğrencisine söylediği sözlerden dolayı "Siz Akp'li miniz?" sorusunu yöneltebilen ,ömrü kitaplarla,araştırmalarla,toplumun sorunlarına kafa yormakla geçmiş bir akademisyenin içinde bulunduğu zihinsel yapı nasıl izah edilebilir? "Halk cahil,kimi seçeceğine doğru karar veremez" zihniyetinde ki bir profesörün bu düşüncesi demokratlığıyla,entellektüel birikimiyle ,dünyanın bir çok ülkesine gidip bir çok başka kültürleri görmüş olmasıyla çelişki oluşturmaz mı?Eğer toplumun en bilgili,en kültürlü, en münevver vs insanlarının bulunduğu akademik camiasında bunlar oluyorsa şahsen ben Türkiye toplumunda ki karşıt düşünceye karşı davranış biçimlerini cemaat kültürümüz dışında açıklayacak başka bir argüman bulamıyorum.

    Bundan rahatsız mıyım;? Hayır ..Çünkü bununla başedebiliyorum,kendi yaşamımın herhangi bir baskıdan etkilenmemesine özen gösteriyorum.Ama bundan rahatsız olan çok fazla insan tanıyorum.Onlara da "anlayışlılık" dışında tavsiye edebilecek başkaca bir şey bulamıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder