Ve Allah (C.C) buyurdu ki:

İMAN EDEREK SALİH AMEL İŞLEYENLERİN HATALARINI AND OLSUN Kİ ÖRTERİZ VE ONLARI YAPTIKLARI AMELLERDEN DAHA GÜZELİ İLE MÜKAFATLANDIRIRIZ. (Ankebut, 7)

GÜNÜN SÖZÜ

İNSANLARA MERHAMET ETMEYENE ALLAH (C.C)MERHAMET ETMEZ...
Hadis-i Şerif

DUR!BURADAN ÖTEDE RİSK VAR!!!

HOŞGELDİN...AMA BURADAN SONRASI SENİN İÇİN HOŞ OLMAYABİLİR...DİKKATLİ OL...
Ben bir miktar suydum,
Yatağımı arıyordum,
Bulacaktım ama;
İzin vermediler,
Kim mi?
Herkes...

29 Aralık 2010 Çarşamba

KREUTZER SONAT


    Kreutzer Sonat'ı ikinci okuyuşumu az önce tamamladım ve soluğu bilgisayarımın başında,bu satırları yazarak aldım. İlk okuduğumda neden böyle bir şey yapmadığımın cevabı çok açıktır : İnternet kavramı henüz ortaya çıkmamıştı.Aslında gecenin bu saatinde , bu kitapla ilgili konuşmak üzere burada olmam bile bu kitabın ne kadar korkunç gerçeklerle dolu olduğunu ve etkileyiciliğini anlatmaya yeter ve artar.

    Benim için bir kitabın kalitesinin en önemli ölçülerinden biri cümlelerinin yerleşimidir. Bir yazarı kaliteli yapan şey kaleminin ucuna geldiği gibi yazmamasıdır. Bir sonra ki cümlede söyleyeceklerini tahmin edemediğim ölçüde keyif alırım bir kitaptan. Bu bana yazarın her cümlesinde bir hikmet gizlediğini dolayısı ile yazarın her cümle üzerinde kafa patlattığını hissettirir. Böyle olmalıdır, hiç bir cümle tesadüfen oradaymış hissi uyandırmamalıdır.

    Kreutzer Sonat benim için kalite açısından eksiksiz bir kitap ve Tolstoy'u seven bir adam olarak tam not verdiğim bir yapıt. Her cümlesi , her kelimesi , önceden düşünülmüş , seçilmiş , ve bilerek yerleştirilmiş. Bunun ve kitabın ihtişamının bana göre en önemli göstergesi kitabı okuduğum süre boyunca sık sık geriye ,hatta sayfalarca geriye dönüp bir çok yeri yeniden hatırlama ihtiyacı içinde olmamdır.

    Tolstoy'un şanına layık bir kitap.

     Anlattıklarına gelince , Tolstoy diğer tüm yapıtlarında olduğu gibi bu yapıtında da hayata karşı keskin sorular yöneltiyor ve bu sorulara , bir takım insanlarca verilen cevapların ne kadar sığ ve saçma olduğunu gözler önüne seriyor. Bunu yaparken hiç acele etmiyor, yavaş yavaş hedefe ilerliyor , ki bu yavaşlık okuyucuyu sıkmıyor , sadece daha iyi düşünmesini sağlıyor. İnsanın, insanlığın , toplulukların , bireylerin bağrına devası olmayan bir hastalık gibi yapışmış derin iğrençlikleri  tereddütsüz , kendinden emin  ve hiç yumuşatmadan , olanca şiddetiyle ortaya koyuyor. Her biri düşünülmesi , ortaya çıkarılması çok zormuş hissi veren cümlelerle örülmüş kitap çabucak okunup bitirildiğinde insanın ruhunda ,düşünüşünde ve duruşunda sarsıcı etkiler meydana getiriyor ve okuyana " kim ne derse desin , adam gerçekten haklı " dedirtiyor. Adamın gerçekten haklı olduğu konuları içeren olayların bundan tam iki asır önce geçmiş olması ise başka bir trajik bir durum.

   İkinci okuyuşum olmasına ve birinci okuyuşumdan, bazı önemli cümlelerinin hala aklımda olmasına rağmen , tertemiz ikinci kitabı neredeyse her sayfasını çiziklerle , notlarla doldurmuş olmam da Tolstoy'un  Kreutzer Sonat'ı bana ne ölçüde önemsettiğini gösteriyor ..

    O yüzden okuduğum diğer kitapları gibi Tolstoy'un bu yapıtını da herkesin okuması gerektiğini , her bireyin yapıtın yarattığı bu iklimi yaşamasının hakkı olduğunu düşünüyorum ve tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder