Ve Allah (C.C) buyurdu ki:

İMAN EDEREK SALİH AMEL İŞLEYENLERİN HATALARINI AND OLSUN Kİ ÖRTERİZ VE ONLARI YAPTIKLARI AMELLERDEN DAHA GÜZELİ İLE MÜKAFATLANDIRIRIZ. (Ankebut, 7)

GÜNÜN SÖZÜ

İNSANLARA MERHAMET ETMEYENE ALLAH (C.C)MERHAMET ETMEZ...
Hadis-i Şerif

DUR!BURADAN ÖTEDE RİSK VAR!!!

HOŞGELDİN...AMA BURADAN SONRASI SENİN İÇİN HOŞ OLMAYABİLİR...DİKKATLİ OL...
Ben bir miktar suydum,
Yatağımı arıyordum,
Bulacaktım ama;
İzin vermediler,
Kim mi?
Herkes...

8 Ocak 2011 Cumartesi

MÜNKER VE NEKİR'e HİTABEN



    Nasıl yaşamalı?

   Bu soruyu sorduran "ölüm" dür. Eğer ölüm olmasaydı "nasıl yaşamalıyım " sorusunu sormaya gerek olmazdı. Nasıl yaşarsan yaşa , ölmeyeceksin ya, derdi insan kendi kendine. "Ucunda ölüm yok ya!" deyimi bunun en güzel ifadesidir. Yapacağın şeyin sonunda ölüm yoksa , fazlaca sorgulamana da gerek yok . Ama ölüm varsa? İşte yaşamanın sonunda ölüm var. O yüzden de " nasıl yaşamalıyım " sorgulaması var .

   Kur'anii bir gerçek ölüm. "Küllü nefsin zaigatül mevt" ..."Her nefis ölümü tadacaktır." Hiç bir bilimin karşı çıkamadığı, hiç bir teorinin çürütemediği yegane gerçek "ölüm"...

    Belki de yağmurlu bir günde , bütün vücut fonksiyonları durduktan sonra " kısa bir bilinçsizlik" hali... Etrafında toplanacaklar , belki de yaşamın boyunca görmediğin şefkati tüm o insanlardan göreceğin andır. Herkes üzüntülü olacaktır. Her insan senin cesedin üzerinden kendi hazin sonunu bulacaktır. Sen elin boş, gönlün hüzünlü, düşünceli bir şekilde ,tepkisizce sonuna doğru yürürken ... Kabrine indirilip üzerine topraklar serpilirken içine girdiğin soğuk ve karanlık dünya seni çevrelediğinde ; işte o gerçek : Rabbin kim, peygamberin kim , kitabın ne , dinin ne ..Münker ve nekir seni işte böyle sorgulayacaklar. Ve eğer ki verecek bir cevabın yoksa ,ölme arkadaş ;ölmeyebiliyorsan eğer...

    Rabbim :ALLAH. Kitabım: KUR'AN. Peygamberim:MUHAMMET. Dinim : İSLAM.

    Ey münker ve nekir!

    Sizi gördüğümde eğer, heyecanlanırsam, korkarsam veyahut her hangi bir nedenle sorularınıza yanıt veremezsem , bilin ki ben bu soruları soracağınıza dünyada iken bütün kalbimle iman etmiştim ve oraya gelmeden binlerce kez kendi kendime ve insanlar arasında sorularınıza böylece cevap vermiştim. İşte bu satırlar bunun ıspatlarından sadece bir tanesidir. Biliyorum , sizin bu konuda hüküm verme yetkiniz yok.O yüzden yazıyorum bunları, Rabb'in huzuruna bir gün bu satırları götürebilmek umuduyla...

    Ve ölüm. Mevlana'ya göre bir "şeb-i aruz" , Tolstoy'a göre bir "mutsuzluk kaynağı"...

     Bana göre korku ve ümit arası bir bekleyiş...

2 yorum:

  1. İnşallah kardeşim. Melekler geldiğinde bu cevapları verebilmeyi kısmet etsin Rabbim.Hesap vermek zor.Ama merhameti sonsuz Allah hepimize rahmet edecektir. Ümidim budur.

    YanıtlaSil