Ve Allah (C.C) buyurdu ki:

İMAN EDEREK SALİH AMEL İŞLEYENLERİN HATALARINI AND OLSUN Kİ ÖRTERİZ VE ONLARI YAPTIKLARI AMELLERDEN DAHA GÜZELİ İLE MÜKAFATLANDIRIRIZ. (Ankebut, 7)

GÜNÜN SÖZÜ

İNSANLARA MERHAMET ETMEYENE ALLAH (C.C)MERHAMET ETMEZ...
Hadis-i Şerif

DUR!BURADAN ÖTEDE RİSK VAR!!!

HOŞGELDİN...AMA BURADAN SONRASI SENİN İÇİN HOŞ OLMAYABİLİR...DİKKATLİ OL...
Ben bir miktar suydum,
Yatağımı arıyordum,
Bulacaktım ama;
İzin vermediler,
Kim mi?
Herkes...

4 Ocak 2011 Salı

İÇKİ İÇME ÖZGÜRLÜĞÜ VE DİNDARLIK VE MUHAFAZAKARLIK


    Bir kaç gün önce idi. CNN Türk'te bir bilgi edindirme,bir aydınlatma  programı. Konuk bir sosyolog ve program moderatörünün salya sümük anlattığı kadarıyla beyefendi alanında haklı bir şöhrete sahipmiş. Beyefendiyi ilk kez gören biri olduğum için herhalde televizyonlarda pek fazla boy göstermiyor bu sosyal bey ,şöhreti de kendi camiasında olsa gerek diye düşünmüştüm ben ilk başta.Bu beyefendi acaba hangi konulardan sözedecek , hangi ulaşılmaz bilgileriyle bizi aydınlatacak derken moderatör, beyefendinin orada olma nedenini açıklamaya başladı. Konu Mardin'de bir milletvekilinin katıldığı kent konseyi toplantısında , içki ikramı yapılmasına tepki göstermesi hasebiyle ,Mardin'in ve Türkiye'nin son yıllarda muhafazakarlaşıp , muhafazakarlaşmadığı idi...

    Sosyolog beyefendi , benim bile bu cahil halimle düşünemeyeceğim "düz"lükte ve endirekt olarak Türkiye'nin muhafazakarlaştığını , dindar bir toplum olmaya doğru gittiğini , bunun neticelerinin yakın gelecekte çok feci olacağını , içki içme özgürlüğünün ortadan kalkacağını , bunun en büyük müsebbibinin AKP olduğunu vs söyleyiverince doğrusunu söylemek gerekirse ; şok oldum ve aklım tutuldu. Beyefendi , bu şöhretli sosyolog bey dindarlıkla muhafazakarlığı aynı şey mi sanıyor yoksa ben mi öyle duyuyorum ;yani sorun bende mi onda mı diye yanımdakilere sorma gereği hissettim ben.

     Evet, maalesef yanılmıyordum,bu mümtaz sosyoloğumuza göre dindarlıkla muhafazakarlık aynı şeylerdi. İşin tuhaf yanı içkili bir toplantıya tepki göstermek dindarlık, ve dindarlıkta muhafazakarlık oluyordu.

     Çok şaşırmıştım...

      Efendim, imkanım olsa idi bu ünlü sosyoloğumuza çok merak ettiğim bir soruyu yöneltmeyi ne kadar çok istedim anlatamam. Beyefendi , içki ile dindarlığı ; dindarlık ile muhafazakarlığı aynı kefeye koyuverince anında , ben bir şeyi çok merak etmeye başladım. Bütün dünyada olduğu gibi bizde de alkolizmle mücadele eden çeşitli sivil toplum kuruluşları var . Bu sivil toplum kuruluşlarına , örneğin YEŞİLAY vakfı bünyesine üye istihdam edilirken bunlar acaba dindarlık testinden geçirilerek ya da dindar kişiler arasından seçilerek mi alınıyor? Yeşilay vakfının başkanı bir imam, bir papaz, piskopos ya da bir brahman mı acaba?   Hayır yani , gerçekten içki içmemeyi ve içki içilmesine karşı olmayı muhafazakarlıkla, dindarlıkla bağdaştıran bu sayın mümtaz kişiliğin söyledikleri doğruysa ,içki ile mücadele eden sivil toplum kuruluşu mensuplarınında çok dindar ve muhafazakar olmaları gerekmez mi?

     Ve bu esnada aklıma gelen bir düşünce beni maalesef korkutmuştu. Şimdi bu herif , alkollü araç kullanma yasağının olmasını da bir dindarlık , dolayısıyla bir muhafazakarlık işareti olduğunu ,devletin ve dünya da ki tüm devletlerin bu trafik kanunlarının tamamen dindarlıklarından, muhafazakarlıklarından olduğunu söyleyivermesin sakın ???

      "Yoooo yoooo, o kadar değil,daha trajik olanları da var, onları da söyleyiverebilir şimdi bu adam" dedim kendi kendime...Mesela, vücuda girer girmez , mide zarında kana karışmaya başlayan, ikinci dakikada beyne ulaşmasına karşılık, ciğerlere varır varmaz , organizmaya zararlı bu yabancı maddenin vücuttan bir an önce atılması için çeşitli enzimler salgılatan beynin de dindar ve muhafazakar bir organ olduğunu söyleyebilir mi acaba bu adam? Elbette...Öyleyse ya kendimi buna hazırlamalıydım ya da zaplayıp bi an önce bu lanet kanaldan defolup gitmeliydim...Ve pek tabii ki bu kadar saçmasına da hazırlanamayacağımı anlayıp , hemen zapladım, işkenceye son verdim.

      Ama acıdım kendimize. Şöhretli bir sosyoloğumuzun söylediklerini görünce ne kadar acınacak halde bir toplum olduğumuzu peşinen algılayıvermek maalesef toplumsal umudumu törpüledi ...

     Allah sonumuzu hayır etsin ve bilim adamlarımızın bazılarına, özellikle şöhretli olanlarına akıl versin..

     Ne diyeyim...Şüphesiz çok değerli , çok mantıklı , çok büyük bilim insanlarımızda yok değil bunu biliyorum, ama söylemek istediğim şey şu: Neden böyleleri şöhretlenir de gerçek bilim insanlarının önü kapatılır? Bunu anlamak güç...

2 yorum:

  1. Oooo demekki neymiş neslinnce acayip dindar ayy muhafazakar amaaan aşırı inançlıymış. 29 yıldır ağzına sırf dini inançları doğrultusunda alkol koymayan ben elhamdülillah pek memnunum bu halimden.

    YanıtlaSil
  2. yaaa...öyleymişii nesli, çok şükür:):):)

    YanıtlaSil