Ve Allah (C.C) buyurdu ki:

İMAN EDEREK SALİH AMEL İŞLEYENLERİN HATALARINI AND OLSUN Kİ ÖRTERİZ VE ONLARI YAPTIKLARI AMELLERDEN DAHA GÜZELİ İLE MÜKAFATLANDIRIRIZ. (Ankebut, 7)

GÜNÜN SÖZÜ

İNSANLARA MERHAMET ETMEYENE ALLAH (C.C)MERHAMET ETMEZ...
Hadis-i Şerif

DUR!BURADAN ÖTEDE RİSK VAR!!!

HOŞGELDİN...AMA BURADAN SONRASI SENİN İÇİN HOŞ OLMAYABİLİR...DİKKATLİ OL...
Ben bir miktar suydum,
Yatağımı arıyordum,
Bulacaktım ama;
İzin vermediler,
Kim mi?
Herkes...

29 Mayıs 2011 Pazar

THE DEPARTED

Yine bir Martin Scorsese filmi...Produktörleri arasında Bradd Pitt'de var. Ama benim için ne bir Scorsese filmi bu ,ne de Brad Pitt.Yada çok beğenmeme rağmen Matt Daimon ve Jack Nicholson filmi değil..Benim için sadece bir Dicaprio filmi.Belki duygusal davranıyorum,Dicaprio beğendiğim bir oyuncu olduğu için filmi ona indirgiyorum ve diğer oyunculara haksızlık ediyorum ama açıkçası şunu söyleyebilirim:Dicaprio oynamasaydı bu film benim için bu kadar keyif verici olmazdı.



     Filmin konusu hakkında hiç bir şey söylemek istemiyorum ,izleyecek olanlar için de tavsiyem ,hakkında hiç bir ön bilgi edinmeden izlesinler bence filmi ,ki ben böylece filmin tadını sonuna kadar çıkardığımı hissettim.

     Senaryo ,kurgu,replikler,görüntü kalitesi ve boyutu gerçekten olağanüstü de, bence en önemlisi Dicaprio'nun muhteşem güzelliği. Dicaprio'nun oyunculuğu üzerine söylenen sözleri bir kenara bırakarak O'nda başka oyuncularda olmayan harikulade yeteneklerin olduğunu keşfettim bu filmde de. Tabii Matt Daimon ve Jack Nicholson'ın da hakkını vermek kaydıyla. Her biri rollerinin hakkını hakkıyla vermişler.


    Dicaprio'nun filmlerine oldum olası bayılırım zaten. Shutter İsland ve İnseption'da izlediğim Dicaprio kadar keyif aldım  O'ndan The Departed'da da. Bence oyunculuk biraz da Dicaprio'nun filmlerin de başardığı şey.Seyirciyle arasında bir bağ oluşturabilmeli bir oyuncu. Ruhsal olarak kendisiyle birlikte hareket ettirebilmeli seyredeni. Kendisini sevdirmeli ya da kendisinden nefret ettirmeli. Filmin içinde başına bir felaket geldiğinde seyirciyi üzebilmeli ya da sevindirebilmeli. Gerçekte ,ister zeki bir insan olsun ya da olmasın,gözlerini ve yüz ifadelerini akıllıca kullanıp , özellikle gözlerden zeka dolu pırıltılar yayabilmeyi başarabilmeli. Bir yüz ifadesinden diğerine geçerken seyirciye göstere göstere yapmalı bunu ve kesinlikle bu konu da yavaş olmalı;yani seyirci yüzde ki ifade geçişlerini net bir biçim de fark edebilmeli. İşte bu saydığım özellikleri bence Dicaprio muhteşem bir biçimde gerçekleştiriyor ve bu yetenek O'nun Allah vergisi keskin yüz hatlarıyla birleşince ortaya müthiş keyifle izlenebilecek bir oyuncu profili çıkıyor. Senaryo,yönetmen,kurgu ve diğer oyuncular da kaliteli olunca yapıt için pek söze hacet kalmıyor.

       Şahsen ben çok beğendim, yeniden bir kaç kez izleyeceğimi de şimdiden biliyorum.İzlemeyen ve acaba ne izlesem diye düşünenlere de özellikle tavsiye ediyorum. Scorsese,Dicaprio,Matt Daiman ve Jack Nicholson birlikteliği ortaya muhteşem bir izlence çıkarmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder